mandag 24. november 2014

Blanke ark - farger venter!

Utstillinga "To katter i en hatt" er avsluttet.
Alle solgte malerier er levert.
Blanke lerret ligger klare for nye motiv.

Nye bildebøker er på gang. Ei ny bildebok surrer rundt i hodet og vil vel snart ut til ungene.

Nå håper jeg mange velger julegaver fra min bokhylle :)
Bokandlere tar ikke inn bøker til lager som før. Bøker må bestilles i bokhandelen og du varsles med sms.
Ta kontakt med meg ved minste problem!




"Der ute"
"Vinterfugl"




Tegneglede

Å beherske tegning er morsomt og nyttig. Etter å ha holdt masse tegnekurs for lærere, bestemte jeg meg for å samle tegnetankene i øvingsbøker. Det store flertall lærere var missfornøyd med sine egne tegnekunnskaper og de fleste hadde aldri hatt en tegnetime som kunne hjelpe dem i å beherske faget. Et fag de er satt til å undervise i. Øvelsene i Tegneglede 1 - 4 gir større repertoar. Den som bare har øvd på å tegne hester, blir fort missfornøyd med hunden som kan ligne en mellomting mellom gris og rev.

Tegneglede 2 er tegneøvelser med dyr og fugler i sentrum. Barn må få tegne fritt og fabulere med de festligste figurer. Men på samme måte som utbyttet av å lære et musikkinstrument - det blir morsommere i lengden med ferdigheter. Tegneglede egner seg godt til samarbeid voksne og barn. Bøkene kan bestilles i bokhandelen. Tegnesenteret og kunstmateriellkjeden Torso har bøkene. Obs: Det finnes bøker på markedet som har stjålet tittelen. 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar